Tips 1 -Begagnade grejjor

Så här ibland på kvällarna kan jag ha svårt att somna, något jag då ägnar timmar åt är att leta efter och buda hem saker på tradera, farligt jag vet, men ack så skoj. Jag är en drömmare och kan ligga i timmtal och tänka ut hur jag vill ha drömmhemmet, hur jag vill möblera och dekorera etc. Det är en riktig favorit bland dagdrömmarna.

Med dagens svajiga ekonomi, folk som får sparken huller om buller, varsel, varsel om varsel och bolånreräntor som känns opålitliga så har inte alla (de allra flesta) råd att spendera förmögenheter på inredning, just därför är det just så bra att saker sällan slits i den grad som andrahandsvärdet sjunker. Jag pratar förståss om begagnat. Om blocket, tradera, loppisar, auktioner, säljes-sidan i din lokala tidning, ja alla dessa förvånansvärt lättåtkomliga ställen som är riktiga guldgruvor när det kommer inredning.

Första tippset till hur man kan få sitt drömhem , eller iaf ett riktigt fint hem till en billiga penning är just det; begagnade grejor.


Vackra "stryka på bilder" att piffa upp kuddar finns för billig peng på tradera, eller varför inte ett badkar billigt från blocket?

Naturligtvis ska man inte köpa en massa skit för köpandets skull, för att det är billigt, men om ni är ute efter något specifikt så kolla runt lite först om det finns något fräscht begagnat innan ni köper nytt, ni kan spara tusenlappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0